~ Sambal + Susu ~



















 Ape khabar sume,dah beberapa hari jugak aku tak post update kat blog nih wahaha,so apesal dengan tajuk aku nih?sebenarnya aku baru lepas makan nasi + asaparagus + ayam masak sambal huhu..pastu samil tonggang kotak susu 1 liter..aku memang suke susu.Sambil makan nih sambil tengok South Africa VS Mexico first match FIFA World Cup 2010 huhu...minggu nih pon cuti pertangahan tahun budak sekolah tapi student2 aku tak ramai balik kampung coz depa cakap parents diorang busy dan macam2 lagi huhu..yela demi mencari sesuap rezeki dan anak2 mereka...itu lah dunia zaman sekarang nih dididik sebegitu rupa agar lebihkan material daripada institusi kekeluargaan yang mana pada mata aku semakin hilang.

Ada seorang student aku n adik dia pon kat tempat tuisyen tu yang seharian duduk kat tempat tuisyen tu dari siang.Malam baru balik rumah.Yela sebagai parents memang seharusnya menyediakan makan dan minum dan keperluan yang lain.Namun begitu anak-anak perlu diberi perhatian,huhu so ade dan macam-macam menda aku belajar dengan menjadi cikgu,belajar macamana kesabaran mengajar dan juge dapat jumpe dak2 sengal haha.Thanks to two of my friends yang ajak aku kerja sini,thanks sangat2 kat korang berdua.Gaji xde la tinggi..kecik aje tapi aku suke kerja sini,huhu best dan aku rasa sayang dengan student2 aku.Cikgu doakan korang semua berjaya dan belajarlah tentang kehidupan,cikgu pernah lalui apa yang korang semua lalui dan kini tanggungkawab cikgu pulak nak bimbing kamu semua huhu

Minggu nih pon agak busy dengan macam-macam tapi ari rabu aritu pon sempat lagi g Sunway Lagoon dengan 5 orang rakan haha.Tapi pergi kejap aje coz petang tu nak mengajar.Apa-apa pon memang sedap coz dah lama tak pergi huha ramai2 haha.

Dan kepada orang yang ramai tanya saya dan siap e-mail pon ade,yeah saya single dan dah takde apa2 lagi dengan yang tuut wahaha.Tak cari lain ke Mr Kamal ? tak coz aku malas sebenarnya,sekarang nih bile dah xde pasangan aku banyak sket rileks haha dan lepak2 rumah dan buat hal sendiri so mungkin tak la ek as for now.Kot2 tibe2 ade calon datang ke time tu mungkin keputusan aku berubah haha,tapi ape yang pasti bukan masa terdekat la coz aku nk rilek2 dlu jadik solo.Jadik solo pon bes ape beb,ko leh wat ape ko nak suke hati mak nenek je haha so it aint so bad.Menda kat dunia nih ade je pro & cons huhu.Ade baik ada buruknya huhu.

So aku pon dah mengantuk coz esok nak jalan jauh.Arinih je dah abeh 5 ratus lebih repair Unser huhu.Sayang maa kereta nih.So kena jaga elok2.Okeh la kawan2..saya mahu tidor sudah,baru half-time nih South Africa lawan Mexico.tapi aku dah ngantok coz penat + sakit perut coz minum susu + makan sambal haha.So apa pon semoga para pembaca sekalian berbahagia dan diberkati dan diterima setiap amalan.Wassalam & Salam Sejahtera =)

0 Response to ~ Sambal + Susu ~

Post a Comment