~ Rasuah ~























 Aku dah lama nak tulis nih sebenarnyer cuma baru hari nih teringat nak tulis.AKu just nak share yang aritu aku terbaca surat khabar dan ade la berita yang agak bangang bagi aku."Polis Dianugerah Ganjaran Setelah Tolak Rasuah"...dan dalam tu ade ditunjuk yg polis2 nih dapat ganjaran bape ntah pastu dapat pingat dan sijil.WTF ? Ade ke polis dianugerah akibat tolak rasuah ? Apa dah jadi nih ? Manusia sekarang diberi ganjaran akibat 
berkelakuan baik ? Maknanyer seolah2 perlakuan baik itu amat minima dikalangan orang zaman sekarang ?

Huhu dan korang tengok la siap kena pakai badge sume ntok tunjuk yang mereka nih anti rasuah sume,adehh ape nak jadi nih ? Kalo orang yang sepatutnyer menegakkan keadilan pon terpaksa buktikan yang mereka nih sbenarnyer tak amek rasuah,itu sendiri dah tunjukkan bahawa betapa tahap sivik orang zaman sekarang amat rendah huhu.Aku tak la kata aku nih orang yg bersivik namun ini lah dia kenyataan zaman sekarang..arasoh ? 

Masakini orang dibayar dan diberi ganjaran setelah membuat perkara baik ? apa dah jadi dengan orang zaman sekarang ?Apakah selepas ini kita akan melihat student diberi pingat atas siapa yang solat 5 waktu tanpa tinggal satu waktu solat? Ataupon selepas ini kita akan lihat yang tok imam dibayar atas setiap rakaat yang dia imamkan ? Huhu itu lah pasal...aku pon mcm bengong aje baca..haa korang yang bace nih paham ke x ape aku cuba sampaikan nih? haha ikut lah cmne pon tapi tu la aku rasa bengong je bace...huhu
  

ok bye

0 Response to ~ Rasuah ~

Post a Comment