~ Nak cakap ~


Hello huhu saje je nak cakap-cakap siket ni ha,bosan lak tunggu..aku kat MIIT nih,ade training debate,punye la rushing pergi sini naik teksi aku ingat aku lambat..sampai2 aku sorg je,demm sunggoh hoho so agak pisof la juge.Takpelah so kat sini aku nak merepek2 siket nih..saje je tgh bosan so rasa nak merapu sket..


Okay so nih la dia aku nk cakap sket pasal ape yang jadik kat aku nih huhu.Orang asik cakap suh aku lupekan dia lah,itu lah ini lah..cari lain lahdan macam2 lagi la.Dan yang ade juge cakap buat ape nak sayang orang yang tak sayang kita ?Maaf la tapi aku bukan orang macam tu.Sekali aku sayang sampai bila2 aku sayang.Tak kira lah apa dia buat pon,aku sentiasa boleh terima dia dengan hati terbuka dan riang.Logiknye beginilah...korang kat rumah nih selalu kan buat mak bapak korang pening kepala dan siap ade tengking lah dan macam2 lagi...tapi macamane berat pon korang bawak masalah kat diorang,diorang tetap sayang betol tak ? Ade pernah mak bapak korang halau korang ? Ade pernah diroang buang korang dari hidup mereka ? Inilah baru kasih sayang yang sebenar...tak kira ape dia buat,kita boleh terima..ini barulah terima dengan seadanya...inilah yang aku cube ikuti....bukan senang beb,sriyes,tapi percayalah..once ko faham ape maksud aku.nanti baru korang tahu...


Tengok macam contoh aritu kes kat Negeri Sembilan,even after anak dia pancung dan bunuh bapak dan adiknya,ia masih lagi boleh peluk,cium anak yang membunuh ahli keluarga itu.."Mak maafkan anak,mak tahu nak tak bermaksud macam tu,mak tahu dan mak maafkan sayang".Masa aku dengar ayat nih kat TV..terharu beb.Yela macam aku kata,sucinya dan betapa telusnya kasih sayang begini,ini bukan kasih sayang buta2...manusia sekarang nih diorang hanya sayang apa yang diorang leh pegang dan nampak.Kalo takde depan mata diorang takkan mahu menda itu....Itu yang aku lakukan,mencintai tak kira ape orang yang kita sayang tu buat..nih baru la betol,nih kalo orang tu buat taik kat ko,terus benci..tu sayang yang main2..cube korang sayang betol2..indah kasih sayang nih beb,tak terkata dan hanya mudah ditutur..tapi bile nak dipraktik,Allah je yang tahu..sebab tu pegangan kena teguh agar tak kira la macamana ribut melanda pon,hati tak berubah huhu..so aku akan tetap pendirian untuk setia tak kira apa berlaku dan aku xmengharap pulangan hati walaupon itu yang aku mahu sebenarnya..aku pon manusia juge


kthxbai hehe..acit dah sampai nih,marilah debate ntok touney National Novice ! Gambatte kudasai...

0 Response to ~ Nak cakap ~

Post a Comment